Pagina's

vrijdag 17 januari 2014

Pastasalade

Jaren geleden had manlief trek in pastasalade. Ik had dit nog nooit gemaakt en eigenlijk ook nog niet gegeten. Toen was ik nog niet zo’n foodie. Maar na lang zoeken en vergelijken van verschillende recepten op internet, heb ik er mijn eigen variant van gemaakt. Het is een grote hit binnen de familie en bij collega’s dus natuurlijk moet ik dit gerecht met jullie delen.

Ingrediënten
·         Pasta voor 2 personen (ik neem altijd fusili omdat daar de pesto zo lekker in blijft zitten)
·         1 kipfilet
·         1 komkommer
·         3 tomaten
·         1 rode ui
·         Pijnboompitten
·         1 bol mozzarella
·         1 potje pesto genovese
·         1 klein pakje gerookte spekreepjes
·         Handje rucola

Bereidingswijze
Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing beetgaar. Giet het af en laat het daarna in koud water goed afkoelen. Giet het daarna weer af en laat het goed uitlekken.

Snij de kipfilet in kleine blokjes en kruid ze naar smaak. Ik gebruik hier pittige kipkruiden voor, maar je kan het kruiden hoe je het zelf het lekkerst vind.

Rooster in een droge pan de pijnboompitjes goudbruin en laat ze afkoelen op een bordje.
Bak in dezelfde pan de spekreepjes krokant. Laat ze uitlekken op een stukje keukenrol, maar laat het vet in de pan zitten.
Weer in dezelfde pan bak je nu de kipfilet gaar. Als het goed is hoef je geen olie meer toe te voegen door het vet van de spekjes. Maar is dat bij jou niet het geval, voeg dan een beetje olie toe.

Snij ondertussen de rest van de ingrediënten in kleine blokjes.
Voeg alle ingrediënten samen, samen met een handje rucola.
Meng dit alles goed met de pesto en de salade is al weer klaar.
Eet smakelijk!
Liefs, Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten