Pagina's

woensdag 1 januari 2014

Quesadillas met Guacamole

Allereerst natuurlijk Gelukkig Nieuwjaar en de beste wensen voor 2014!!!

Dan nu mijn eerste recept hier op Paula kookt.
Toen ik dit gerecht maakte, was het een druilerige, grauwe dag buiten. En op zulke dagen verlangen m’n man en ik terug naar onze vakantie in Mexico. Heerlijk genieten van het mooie weer, het heerlijke strand, de lieve mensen en het heerlijke eten.

Daarom maakte ik deze makkelijke, maar heerlijke quesadilla’s met luie guacamole.

Ingrediënten
Quesadilla’s
·         Kleine wraps
·         Kipfilet
·         Blikje mais
·         Paprika
·         Ui
·         Knoflook
·         Rode peper
·         Geraspte kaas
·         Kruiden naar smaak
Guacamole
·         Avocado’s
·         Rode peper
·         Koriander
·         Ui
·         Citroensap
·         Tomaat
·         Knoflook
·         Zout & peper

Bereidingswijze
Snij de kipfilet in kleine stukjes en kruid deze met kruiden naar keuze. Ik gebruik zelf kipkruiden aangevuld met chilipoeder, maar je kan bijvoorbeeld ook een zakje taco-kruiden ofzo gebruiken. De kip mag best een beetje pittig zijn, want straks gaan we meer dingen toevoegen en dan valt het pittige wel mee.
Bak de kipfilet gaar en schep het daarna op een bord.
Terwijl de kipfilet gaar bakt, snij je de groente fijn en laat je de mais uitlekken.
In de olie die nog in de pan zit van de kip, bak je nu de groente gaar en zacht. Voeg de mais pas op het laatste moment toe. Zo houdt het nog een beetje een knappertje.
Schep dit ook weer apart op een ander bord.
Terwijl dit een beetje staat af te koelen is het tijd voor de luie guacamole. Ik gebruik hiervoor een pakket van de Albert Heijn waar ik nog wat koriander en zout en peper aan toe voeg. 
Dit alles snij ik grof en stop ik in een kleine snijmachine. En dan blenden maar en klaar. Je kan zelf kijken hoe grof je het houdt. Van mij mag het lekker smeuïg worden, maar toch nog wat kleine stukjes bevatten.
Warm de pan waar je de kip en groente in gebakken hebt weer op. Giet er een klein beetje olie in en leg hier de wrap op. Op de wrap leg je een klein laagje kaas. Hierop leg je een paar kipblokjes. Daarop een beetje groente mengsel en als laatste weer een laagje kaas. Op dit alles leg je nog een wrap en dit druk je dan goed aan.
Op het moment dat de kaas een beetje gesmolten is en de onderste wrap krokant begint te worden is het tijd om de wrap om te draaien. Dit is een moeilijk werkje, wat je snel moet doen. Zo valt er tijden het draaien namelijk zo min mogelijk uit je wrap.
De onderkant bak je ook weer krokant. Daarna haal je je quesedilla’s uit de pan en snij je ze in stukken met een pizzasnijder. Hierboven op schep ik nog wat guacamole om de quesedilla’s in te dippen.

Tip: Om de wraps aan te drukken gebruik ik een klein pannetje. Zo is de druk over de wraps gelijk verdeelt en brand je je handen niet.


Eet smakelijk!
Liefs, Paula

1 opmerking: