Pagina's

maandag 20 januari 2014

Wat stond er op tafel - week 3


Zo, eindelijk weer eens een normale week. Geen rare fratsen en normaal eten.
Maandag
Deze dag was ik weer aan het werk. Dat hield in dat ik relatief laat thuis was (want file) dus we hebben wat makkelijker gegeten. Gebakken aardappeltjes en roerbakgroente. Het was de bedoeling om er ook een stukje gebakken vis bij te eten, maar manlief wist niet dat deze eerst ontdooit moesten worden…
Dinsdag
Dinsdag zou ik eerst trainen, maar door een blessure ging dit niet door. Deze ochtend had ik een recept gezien voor een uientaart die me erg lekker leek, dus nu had ik dan ook alle tijd om deze uit te proberen. Hij beviel goed, ook al zou ik het recept volgende keer een beetje aanpassen. Vandaag dan wel een visje er bij. Pangasiusfilet met een laagje bloem waar ik wat 5-spice doorheen gedaan had.
Woensdag
Op woensdag heb ik vaak bardienst op de voetbal. Zo ook deze woensdag. Ik moet dan al om 17:15 op de voetbal zijn, waardoor we vaak wat makkelijker eten. Maar makkelijker betekend niet minder lekker.
Op een site had ik een recept gezien voor Mexicaanse tosti’s. En zoals jullie weten ben ik dol op Mexico. Deze tosti’s waren echt heel makkelijk, maar zoooo lekker! Deze ga je vaker terug zien.
Donderdag
Deze dag heb ik in de ochtend al het eten gemaakt voor de avond. Want we zouden allebei moeten trainen. Ik heb er gelijk foto’s van gemaakt, want deze Kisr komt van de week op de site. Ook hierbij weer een stukje vis, maar deze keer de bloem gekruid met ras el hanout. Jummie! Uiteindelijk hebben we toch rustig aan kunnen eten, want door het slechte weer ging het trainen van ons allebei niet door.
Vrijdag
En zoals de meeste vrijdagen heb ik ook deze vrijdag weer gekookt voor de site.
Tijdens het kampweekend had ik het over mijn spareribs gehad en een vriendin vroeg dan ook of het recept snel op de site kon komen. Maar natuurlijk!
Dus vrijdag lekker spareribs gegeten met frietjes van de snackbar.
Zaterdag
Dit was een rare dag. In de ochtend had ik bardienst, maar die was na een uurtje al over, omdat ik migraine op voelde komen. Dus hup naar bed en hopen dat het voor het voetbal wat gezakt was. En dat was het gelukkig. Maar ik was toch niet helemaal lekker deze dag en had daardoor ook niet zo veel zin om te koken. Nou heb ik dat meestal niet na de voetbal, maar nu echt helemaal niet. Dus manlief is even naar de winkels gelopen en kwam terug met spullen voor broodje gyros. Toch wel lekker, zo'n vette hap op zaterdag.

Zondag
Manlief ging vandaag verwent worden met eten. Ik heb rendang gemaakt, wat hij heel erg lekker vind. Heel simpel met een kant-en-klare kruidenpasta. Daarbij wat rijst en zoetzure komkommers.
Aankomende week wordt een beetje een rommelig weekje met wisselende bardiensten, cursussen en andere werkdagen. Maar weer eens kijken hoe we dat op gaan lossen.
Fijne week!
Liefs, Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten