Pagina's

maandag 6 januari 2014

Wat stond er op tafel - week 1


Wat stond er allemaal op tafel in week 1?
Oud en Nieuw was nog in deze week en daardoor was het een beetje een rare week wat eten betreft.
Ook was het de eerste week dat ik foto's ging maken van mn avondeten en dat ben ik dus nog wel eens vergeten...


Maandag
Deze dag had ik een minder fijn gesprek op mn nieuwe werk. Daardoor had ik 's avonds helemaal geen zin om te koken. En aangezien mijn man niet kan koken, werd het iets heel makkelijks.
Patat met frikandellen. En hier ben ik dan dus ook een foto van vergeten te maken. Maarja, iedereen weet wel hoe dat er uit ziet toch?!?!
Dinsdag
Deze dag was oudjaarsdag. Dit vierde we 's avonds bij vrienden en zij hadden al aangegeven dat we niet veel moesten eten, want ze hadden voor in de avond nog een buffet. Dus hebben we ook niet veel gegeten. We hadden nog wat kwark en fruit, dus dat werd ons avond eten. Wederom geen foto.
Van het buffet 's avonds heb ik ook geen foto gemaakt. Maar het was wel heerlijk! Stokbrood, saté, salade, gehaktballetjes, kippenpootjes, etc. Lekker genieten dus.
Woensdag
Nieuwjaarsdag. Deze dag doen we eigenlijk standaard afsluiten bij mijn oma met chinees eten. Vorige jaren ging dit nog wel eens fout, waardoor mijn man uren door moest brengen met wachten bij de chinees, want blijkbaar eet heel Nederland op nieuwjaarsdag chinees... Maar deze keer had oma het goed geregeld. Van te voren alles besteld en het laten bezorgen. Dus om half 7 zaten wij heerlijk aan het chinees. Niet heel culinair, maar wel eens lekker.
Donderdag
Vandaag liep de dag totaal anders dan gepland. Ik viel pas rond 4 uur 's nachts in slaap waardoor ik weer erg laat wakker werd. Hierdoor had ik eigenlijk weinig tijd om het eten voor te bereiden, dus het zou iets makkelijks worden. Ovenschotel. Na het doen van de boodschappen gingen we nog even langs bij mn schoonmoeder en daar bleven we uiteindelijk eten. Dat hield in dat ik en de ovenschotel nog niet gemaakt had en dat ik mn camera niet bij me had, dus weer geen foto heb van het avond eten.
We aten spaghetti met salade. Ook wel iets waarvan iedereen weet hoe het er uit ziet...
Vrijdag
Op vrijdag eten mijn man en ik meestal wat makkelijker. Tenzij ik aan het koken ben voor de site.
Vandaag was dus zo'n dag dat ik aan het koken was voor de site. Maar toch was het ook nog wel makkelijk. Vrijdag aten we de ovenschotel die we eigenlijk donderdag zouden eten. Makkelijk, maar erg smaakvol.
Dit recept verschijnt binnenkort op de site.
Zaterdag
Deze dag was de nieuwjaarsreceptie op de voetbal waar manlief en ik allebei voetballen. Heel de dag heb ik daar doorgebracht en ook nog even wat gevoetbald.
Op zo'n receptie zijn er altijd lekkere hapjes, bittergarnituren en oliebollen. Ook vloeit de alcohol rijkelijk.
Na zo'n dagje voetbal hebben we meestal geen trek. Daar kwam bij dat ik de nacht van vrijdag op zaterdag echt geen uur geslapen heb. Ik was dus bij thuiskomst ongeveer 31 uur wakker en was helemaal kapot. Na 5 minuten zitten op de bank ben ik in slaap gevallen en toen ik om 10 uur wakker werd ben ik gelijk naar bed gegaan. Wat mn man gegeten heeft weet ik niet. Ik vermoed niet zo veel, want zoals eerder gezegd waren er genoeg hapjes op de voetbal.
Zondag
Meestal kook ik op zondag wat uitgebreider.
Maar sinds dat we allebei geen baan meer hebben, hebben we daar de financiële middelen niet meer voor.
Daarom aten we gebakken aardappeltjes met cajun kruiden, salade en een karbonaatje gemarineerd in mosterd. Makkelijk, goedkoop, maar lekker.
De salade is eigenlijk heel standaard. Maar ik heb bij de Oil&Vinegar een heerlijke dadelazijn gekocht. Het is niet echt een azijn, iets dikker dan dat. Je kan het een beetje vergelijken met een ingedikte balsamico. En dat geeft de salade net dat beetje extra.

En dat was de eerste week eten, sinds ik deze blog ben begonnen.
Volgende week ga ik op trainingskamp en begin ik bij mijn nieuwe baan.
Ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat brengen...
Fijne week!
Liefs, Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten