Pagina's

maandag 10 februari 2014

Wat stond er op tafel - week 6

Zei ik vorige week nog dat het een hectische week zou worden en dat ik goed moest gaan plannen. Komt er echt helemaal niets van terecht. Pfffff. Ik ben denk ik een beetje mn kook-mojo kwijt. Weet niet wat ik heb de afgelopen paar weken, maar het zit niet lekker allemaal... Toch heb ik deze week niet zo slecht gegeten, maar dat komt vooral door manlief.


Maandag
Deze avond heb ik gekookt voor de blog. Het recept van de risotto is afgelopen week online gekomen. Dit ging nog aardig goed. Maar dat was dan ook het laatste geloof ik van deze week.
Dinsdag
Deze dag was ik helemaal vrij. Ik had niets ingepland en was van plan om flink de keuken in te gaan. Maar dat is er niet helemaal van gekomen.
Het was de bedoeling dat ik zelf twix-repen zou maken. Ik had daar een heerlijk recept voor gezien. Maar dit is dus totaal mislukt. Toch zal ik het recept deze week nog met jullie delen, want als koekjes waren ze wel heul erg lekker.
In de avond heb ik lekker een karbonaadje, gebakken aardappels en salade op. Ik moest namelijk weer trainen.
Woensdag
Woensdag moest ik heel de dag werken. Van 's ochtends vroeg, tot 's avonds. Hierdoor had ik manlief de opdracht gegeven om te koken, want ik had dinsdag dus niets voorbereid.
De specialiteit van manlief is gebakken kipblokjes met groente en rijst. Dus dat werd het ook. Erg lekker.
Donderdag
Op donderdag weer werken en daarna trainen. Natuurlijk weer niets voorbereid, dus manlief maar weer lief aangekeken. En helaas heb ik geen idee wat hij gekookt heeft. Huh? Tja, ik heb er bijna 2 uur over gedaan om thuis te komen, want er was nogal wat file. En ik moest natuurlijk trainen, dus zonder eten, zo door naar de voetbal. Daar aangekomen bleek dat ik me voor niets zo gehaast had, want het trainen ging namelijk helemaal niet meer door vanwege het zeer slechte weer. Dus op de voetbal, onder het genot van een heerlijk rosébiertje, lekker 2 tosti's op en een paar stukjes van een bittergarnituur.

Vrijdag
In de ochtend werken en de middag vrij. Even omgekeerd. Maar dat is eigenlijk wel erg lekker. Daarom had ik deze middag lekker de tijd om weer eens de keuken in te gaan en te koken voor manlief.
Maar hij wilde niet echt iets speciaals. Hij had trek in de Quesadillas waarvan ik het recept hier al eerder met jullie deelde. Maar omdat ik niet iets gekookt had voor hier op de blog, heb ik nog wat lekkers gemaakt voor in de avond. Mijn man vindt peper&zout chips erg lekker. Dus dat heb ik dan speciaal voor hem gemaakt. Het recept hiervan zal binnenkort ook online komen.
Zaterdag
Het voetbal ging van mij vandaag  niet door. Van manlief helaas wel. Brrrr, wat was dat koud zeg!
Op zaterdag eten we normaal niet zo veel omdat we op de voetbal vaak wel wat eten. Vandaag hebben we dat niet gedaan en hebben we thuis frituur op. Patatjes met een satékroket en een kaassouffle.
Zondag
Manlief is vandaag nog een beetje erg kreupel van het voetbal en ik zit al weken niet lekker in mn vel.
Daarom vandaag lekker heel de dag in mn huispak op de bank gehangen. Schaatsen kijken, spelletjes spelen op de ipad en toch wel een beetje koken.
Als brunch hebben we lekker wentelteefjes op. Als snack gezond worteltjes met humus en in de avond zelf pizza gemaakt. Nouja, zelf... Het was zo'n kant-en-klare pizzabodem met een potje saus, wat we zelf hebben aangevuld met gehakt, kaas, mozzarella en ui.
Op het einde dacht ik er pas aan om een foto te maken, dus een foto van de restjes deze keer.
Fijne week!
Liefs, Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten