Pagina's

zaterdag 1 februari 2014

Chocoladefudge

Ooooooo, wat is fudge toch lekker!
Ooooooo, wat is Nutella lekker!
Maar hoe zou het zijn om deze twee te combineren?
Lijkt dat je lekker, lees dan snel verder.

Ingrediƫnten
·         150gr roomboter
·         200ml melk
·         500gr lichtbruine basterd suiker
·         1tl vanille extract
·         200gr nutella
·         300gr poedersuiker

Bereidingswijze
Doe de melk en de boter in een diepe pan en verwarm langzaam, zodat de boter smelt.
Op het moment dat de boter gesmolten is doe je er de suiker bij en laat je dit oplossen.
Op het moment dat de suiker volledig is opgelost zet je het vuur hoger en laat je het suikermengsel 2 minuten flink doorkoken. (Vandaar de hoge steelpan, anders kookt het over)
Haal de pan van het vuur en meng hier de Nutella doorheen. Roer goed door, zodat er een egale massa ontstaat.
Zeef de poedersuiker in een grote mengkom. Giet hier het chocolademengsel over en roer het goed door, zodat er geen klontjes meer in zitten.
Giet het chocolademengsel in een met bakpapier bekleedde schaal.
Laat dit volledig afkoelen, desnoods in de koelkast.
Haal het als het afgekoeld is uit de schaal en snij het in kleine blokjes. Maak deze blokjes  niet te groot, want het is erg machtig. Maar wel heel lekker.

En wat lag er een vloek over dit recept. Eerst plan ik het helemaal verkeerd waardoor ik het niet op tijd kon posten en daarna begeeft mijn camera het, waardoor ik geen foto's er van heb... Aaaarrgggjhhhhhh!!!! Ik besluit wel om het gewoon online te zetten, want het is echt heerlijk.

Eet smakelijk!
Liefs Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten