Pagina's

woensdag 12 februari 2014

Mislukte Twix-koekjes


Oh, wat leken ze me lekker. Zelf twixrepen maken. Maar stiekem zijn ze een beetje mislukt. Het was de bedoeling dat er echt een karamellaag zou zijn, maar die is er niet.
Op de foto hiernaast zie je hoe het moest worden...
Toch zijn ze echt onwijs lekker, waardoor ik het recept graag met jullie deel.

Ingrediƫnten
·         250gr zoete kaakjes
·         200gr chocola naar keuze
·         125gr boter
·         1 blikje gecondenseerde melk
Bereidingswijze
Bekleed je grote bakblik met bakpapier. Ik kreuk mijn bakpapier altijd eerst helemaal, voordat ik het er in doe. Zo blijft het wat beter zitten.
Smelt de boter langzaam, bijvoorbeeld in de magnetron.
Vermaal de kaakjes fijn. Dit kan met de hand of een keukenmachine.
Meng de gesmolten boter met de kaak-kruimels en maak hier een bodem van in je bakblik. Laat dit ongeveer 10 minuten in de koelkast hard worden.
Verwarm ondertussen je oven voor op 120oC.
Haal je bodem uit de koeling en giet hier het blikje gecondenseerde melk over. Zet dit voor ongeveer een half uur in de oven. Zet de oven op 200oC en bak het nog even voor ongeveer 5 minuten.
Als het goed is, is nu je gecondenseerde melk in je kaakjesbodem getrokken. Laat dit goed afkoelen. Als het er niet is ingetrokken, is het bij jou dus wel goed gelukt. Dan heb je een lekkere karamellaag tussen je chocolade en je bodem.
Ondertussen kan je langzaam je chocolade smelten. Heel voorzichtig in de magnetron (veel roeren!) of au-bain-marie.
Giet de chocolade over je bodem en laat dit weer hard worden. Ik heb het in de koelkast gezet, waardoor het iets sneller ging.
Als alles uitgehard en gestold is kan je voorzichtig je plak koek uit de bakvorm tillen en het in stukken snijden. Let op, de chocolade kan snel breken. Dit is voor mij geen probleem, maar als je een gladde bovenkant wil, moet je even opletten.
Eet smakelijk!
Liefs, Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten